Woerden

Defensie-eiland Zuid

Zeven Unieke Identiteiten
Concept
VORM, Blauwhoed
Opdrachtgever

Doel

ZUID is het derde en laatste deelgebied in deze nieuwe, maar historische en industriële wijk in het centrum van Woerden. Het slotstuk van Defensie-eiland in Woerden verdient extra aandacht omdat het de laatste woningen zijn die in verkoop gaan, maar zeker ook omdat de woningen alles, behalve standaard zijn. Voor dit plandeel zijn namelijk maar liefst 7 verschillende woonblokken ontwikkeld, met ieder zeer gevarieerde kenmerken en doelgroepen. Aan PRSC. de taak om deze 7 verschillende doelgroepen te bundelen in één krachtige campagne.

Onze aanpak

De aanpak die wij hiervoor opgezet hebben, is afgeleid van deze 7 verschillende woonblokken en dus doelgroepen. In onze strategie hebben wij de 7 woonblokken tot de verbeelding gebracht door hier 7 identiteiten voor te ontwikkelen.

De identiteiten Krachtig, Vastberaden, Eigenwijs, Robuust, Stoer, Puur en Lef hebben allen hun eigen gevoel, kenmerken, karakter en uitstraling. Om geïnteresseerden te helpen bij de zoektocht naar de perfecte woning voor hen, hebben wij de identiteiten vertaald in een typerende en karakteristieke woonstijl. Deze woonstijl is in samenwerking met een interieurstylist doorontwikkeld en uitgewerkt.

Ook hebben wij de verschillende levensstijlen getypeerd middels de culinaire identiteit, voorkeur in planten en bloemen én voorkeur in tafelstyling. De bedoeling is dat geïnteresseerden zich op deze manier kunnen identificeren met één van de stijlen en daardoor een keuze kan maken voor de meest geschikte woning.

Het concept hebben we vertaald naar een lifestyle magazine, passend bij de stijl van het project. Op deze manier is de sfeer helemaal geïntegreerd en komt het gevoel van het project veel beter tot zijn recht.

Defensie-eiland Zuid