Woerden

Het Raamwerk

Ontwerp je eigen identiteit
Concept
De Wasserij C.V.
Opdrachtgever

Doel

Het Raamwerk is onderdeel van Defensie-eiland in Woerden. Geen nieuwbouw, maar oude monumentale panden (vroeger gebruikt als wasserij door Defensie) waar bewoners de woningen zelf helemaal naar hun hand kunnen maken. Geen binnenmuren, geen trappen en geen vloeren. Onze uitdaging was een strategie, concept en marketingaanpak te creëren die échte avonturiers naar Het Raamwerk leidt.

Onze aanpak

Omdat zo'n verbouwingsuitdaging niet voor iedereen is weggelegd, hebben wij een strategie, naam en concept ontwikkeld die de juiste krenten uit de pap weet te vissen. Het resultaat? Een opvallende campagne die heel erg nieuwsgierig maakt: Zie jij het voor je? Geïntroduceerd door een 'film'trailer, én een online campagne waarin samenwerking met verschillende bedrijven in de interieurbranche gezocht is. 

Ook de brochure is anders dan anders. Geen 3D impressies van het toekomstbeeld, maar juist de oude beelden die samen met inspirerende ideeën aanzet tot creativiteit en eigen inbreng. Wij bepalen namelijk niet hoe je woning gaat worden, maar dat doe je zelf! Daarom stelt de campagne je de slotvraag: Wat maak jij er van? 

Naast de projectcommunicatie voor Het Raamwerk, ontwikkelt PRSC. ook ideeën voor de gebiedscommunicatie. Zo hebben wij het concept voor het bewoners en omwonende-evenement Defensie-eiland Viert ontwikkelt en hebben wij een huis-aan-huiskrant over Defensie-eiland gemaakt die in Woerden en omgeving is verspreid onder ruim 20.000 adressen.

Het Raamwerk
Het Raamwerk
Het Raamwerk