Rotterdam

In 't Zuiderpark

De mooiste plek op Zuid
Concept
Heijmans
Opdrachtgever

Doel

Op de plek waar vroeger menig matchpoints tot de winst leidde op tennisvereniging Z'67, worden nu 84 bijzondere eengezinswoningen gerealiseerd. Een plek die uniek is in Rotterdam omdat het letterlijk in het Zuiderpark gelegen is. PRSC. is de vraag gesteld om de communicatiestrategie en het creatieve concept te ontwikkelen, waarna de verdere uitrol van de marketing volgde. 

Onze aanpak

Marketingcommunicatie moet volgens ons spot on en effectief zijn. De naam en uitstraling die de plek voorafgaand aan de marketingfase gekregen heeft, paste na ons onderzoek niet bij de doelgroep. Wij hebben gedurfd, én op basis van een strategie en doelgroeponderzoek een nieuwe naam en creatief concept ontwikkeld. In 't Zuiderpark is daarmee de mooiste plek op Zuid. 

Onze aanpak is om de doelgroep met grote etnische diversiteit die gevoelig is voor duidelijkheid en concrete informatie, te bereiken en overtuigen met échte feiten. We hebben daarom échte inwoners van Rotterdam-Zuid gevraagd om hun verhaal te vertellen. Waarom woon je hier? En wat vind jij zo mooi aan Zuid? Deze verhalen in combinatie met duidelijk informatie over de woningen, maakt het resultaat zo sterk. 

In 't Zuiderpark
In 't Zuiderpark