Vlissingen, Scheldekwartier

Ketelmakerij

Stoer wonen op de werf
Concept
VolkerWessels Vastgoed
Opdrachtgever

Doel

Op anderhalf uur afstand van PRSC., in het Scheldekwartier van Vlissingen, wordt het project Ketelmakerij gerealiseerd. Het project wordt gekenmerkt door robuuste woningen met een stoer karakter. Op een historische plek in een voormalige industriële haven worden allerlei typen woningen gebouwd. Van Kadewoningen aan het water van de Schelde en eengezinswoningen met zonnige tuinen tot aan appartementen met ruime balkons aan het dok en woon/werkunits, Ketelmakerij barst van diversiteit en biedt de doelgroep een woning naar wens!

Onze aanpak

De naam Ketelmakerij is niet zomaar bedacht. Deze naam vindt zijn oorsprong in het historische Scheldekwartier. De woningen aan de kade van Het Dok maken het een stoere en robuuste plek om te wonen. Het concept “Stoer wonen op de werf!” wordt vertaald in een crossmediale communicatieaanpak en marketingstrategie. Zo heeft PRSC. een website in de huisstijl van het project gerealiseerd met een woonwensen enquête in de allereerste fase van de communicatie. Ook de vormgegeven sfeerbrochure, geheel opgemaakt in de stoere stijl van De Ketelmakerij, heeft de doelgroep aangespoord om kennis te maken met de diverse woningen. Na een succesvolle kick-off en start verkoop was er gelijk veel aandacht vanuit de omgeving voor de woningen.

PRSC. heeft niet alleen Ketelmakerij een naam gegeven, maar het hele ontwikkelgebied is op de kaart gezet. Ketelmakerij is namelijk niet zomaar een project, maar maakt deel uit van de rijke historie aan Het Dok. Dat maakt de communicatie des te leuker, omdat er een haakje is op de bijzondere eigenschappen van dit gebied.

Voor dit project is er voor de marketingcommunicatie een nauwe samenwerking geweest met een bekende makelaar in het gebied. Zo kon PRSC. een communicatiestrategie opstellen die de juiste snaar wist te raken.

Ketelmakerij