Amsterdam

Nestor

Zorg voor je toekomst
Concept
VORM Bouw en Ontwikkeling
Opdrachtgever

Doel

“50-plussers krijgen voorrang in zowel de koop als huur. Zorg wel dat je eerst werft in de LHTB-doelgroep.”, zo luidde de opdracht van de gemeente Amsterdam voor een nieuw project in de Amsterdamse Houthaven. De naam Nestor - eerbiedige grijsaard - past als een jas bij dit project.

Onze aanpak

De insteek van de campagne gaat uit van word-of-mouth. Zeven gouden regels zijn hierop van toepassingen, waaronder sociale en emotionele betrokkenheid en wees spraakmakend. Gefaseerd hebben we de doelgroep benaderd. De LHTB-ers met een groot netwerk zijn als eerste persoonlijk uitgenodigd voor een presentatie van het plan in de Westergasfabriek.

Onder het genot van een hapje, drankje en VRbrillen hebben ze alle informatie over het project tot zich genomen. We stuurden hen op pad met de opdracht het project in het eigen netwerk te verspreiden. Ruim 20 mensen hebben zich vervolgens als geïnteresseerde ingeschreven. Twee maanden later zijn we met de overige appartementen in verkoop gegaan.

Nestor
Nestor