Hoogvliet

Parkbuurt

Je nieuwe roots
Concept
Heijmans
Opdrachtgever

Doel

Op een steenworp afstand van het centrum van Hoogvliet wordt Parkbuurt gerealiseerd, bestaande uit 137 energieneutrale woningen met voortuinen direct opgaand in het Oedevlietsepark. In Parkbuurt vind je in 5 hofjes een programma van 4 woningtypen terug, variërend van rijwoningen tot zeer ruime herenhuizen en twee-onder-één kapwoningen. Al met al een fijne buurt waar je niet alleen woont, maar samen.

Onze aanpak

Bij Parkbuurt hebben we de focus in de uitgewerkte communicatiemiddelen niet direct op de 137 woningen gelegd. Waar als eerste door het team over is nagedacht, is het verhaal achter wonen in Hoogvliet. In het visuele concept wordt overduidelijk een blik op het verleden geworpen én tegelijkertijd een blik op de toekomst; op het maken van nieuwe herinneringen. Zo is het concept ‘Je nieuwe roots’ ontstaan, waarbij de focus ligt op het terughalen van oud-bewoners én huidige bewoners van Hoogvliet. Precies daar op de plek waar ze vroeger herinneringen hebben gemaakt, kunnen ze dat nu vanuit hun nieuwe woning in hun vertrouwde woonplaats doen.

Over het geheel genomen, heeft PRSC. niet alleen het concept en strategie achter Parkbuurt opgemaakt. Zo hebben we ook communicatiemiddelen verzorgd waaronder een opvallende, goed opgebouwde verkoopbrochure, in het oog springende rolbanieren en unieke social media posts. Hierbij hebben we gekozen om de levendigheid van de buurt te laten spreken in alle uitingen. Een opvallende stijl met frisse gezichten en gezellige momenten, daar moet Parkbuurt representatief voor zijn.

Parkbuurt
Parkbuurt
Parkbuurt